آدرس رادیویی به ملت در تجارت آزاد بین المللی
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

من در مورد بسیاری از موارد در مورد مشکلات اقتصادی و فرصت هایی که ملت ما با آن روبرو است با شما صحبت کرده ام. خوب ، همانطور که احتمالاً در گزارش های خبری شنیده اید ، مشکلات آمریکا بی نظیر نیست. سایر کشورها با مشکلات اقتصادی بسیار شدید روبرو هستند. در حقیقت ، هر دو کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به طور یکسان در طولانی ترین رکود اقتصادی جهانی در تاریخ پس از جنگ بوده اند. و این خبر بد برای همه ما است. وقتی کشورهای دیگر رشد نمی کنند ، آنها کمتر از ما خریداری می کنند ، و ما می بینیم که کمتر شغل در خانه ایجاد شده است. وقتی رشد نمی کنیم ، کمتر از آنها خریداری می کنیم ، که باعث تضعیف اقتصاد آنها و البته توانایی آنها برای خرید از ما می شود. این یک چرخه شرور است.

وقتی متوجه می شوید که چقدر در معرض خطر است ، می توانید خطر رکود جهانی را درک کنید. صادرات بیش از 5 میلیون شغل در ایالات متحده را تشکیل می دهد. دو از هر پنج هکتار که توسط کشاورزان آمریکایی کاشته شده است ، برای صادرات محصولات زراعی تولید می کنند. اما به دلیل رکود اقتصادی آنها ، سایر کشورها نسبت به سال گذشته محصولات مزرعه آمریکایی کمتری را خریداری می کنند. کشاورزان ما صدمه دیده اند - و آنها فقط یک گروه هستند.

بنابراین ، ما در حال تلاش برای تبدیل این وضعیت هستیم. ما به جهانیان یادآوری می کنیم که ، بله ، همه ما مشکلات جدی داریم. اما سیستم اقتصادی ما - مبتنی بر آزادی فردی ، ابتکار عمل خصوصی و تجارت آزاد - پیشرفت بیشتری به بشر نسبت به سایر تاریخ ها داشته است. حفظ آن ، محافظت از آن و تقویت آن در همه علایق ماست.

ما به شرکای تجاری خود یادآوری می کنیم که حفظ آزادی فردی و بازگرداندن سعادت نیز نیاز به تجارت رایگان و عادلانه در بازار دارد. ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم در ایجاد یک سیستم بین المللی تجارت و مالی که توانایی دولت ها برای ایجاد اختلال در تجارت آزاد در مرزها را محدود می کند ، رهبری را بر عهده گرفت. ما این کار را انجام دادیم زیرا تاریخ درس مهمی به ما آموخته بود: تجارت آزاد به علت پیشرفت اقتصادی است و این امر به علت صلح جهانی است.

هنگامی که دولت ها بیش از حد درگیر تجارت می شوند ، هزینه های اقتصادی افزایش می یابد و اختلافات سیاسی چند برابر می شود. صلح تهدید می شود. در دهه 1930 ، جهان یک جادوگر زشت - محافظت و جنگهای تجاری و سرانجام جنگهای واقعی و رنج و از بین رفتن زندگی بی سابقه را تجربه کرد.

عده ای هستند که به نظر می رسد معتقدند که ما باید در دفاع از بازارهای خود پرچم آمریکا را بالا ببریم. آنها دوباره حمایت گرایی را در آغوش می گیرند و بازارهای ما را از رقابت جهانی عایق می کنند. خوب ، آخرین باری که ایالات متحده آن را امتحان کرد ، پریشانی اقتصادی عظیم در جهان وجود داشت. تجارت جهانی 60 درصد کاهش یافت و جوانان آمریکایی به زودی پرچم آمریکا را به جنگ جهانی دوم دنبال کردند.

من به اندازه کافی پیر هستم و امیدوارم که به اندازه کافی عاقل باشم که درسهای آن سالهای ناراضی را فراموش نکنم. جهان هرگز نباید دوباره از طریق چنین کابوس زندگی کند. ما با شرکای تجاری خود در یک قایق هستیم. اگر یکی از شریک زندگی سوراخی در قایق شلیک کند ، آیا این معقول است که شخص دیگر بتواند یک سوراخ دیگر در قایق شلیک کند؟برخی می گویند ، بله ، و آن را سخت می نامند. خوب ، من آن را احمق می نامم. ما نباید در حال تیراندازی سوراخ باشیم. ما باید با هم کار کنیم تا آنها را وصل کنیم. ما باید قایق بازارهای آزاد و تجارت عادلانه را تقویت کنیم تا بتواند جهان را به سمت بهبود اقتصادی و ثبات سیاسی بیشتر سوق دهد.

و در اینجا نحوه کار ما برای انجام این کار آورده شده است: ما اصرار داریم که سیاستهای داخلی در خانه که تورم را کاهش می دهد ، و ما به دنبال دیگران برای اقتصاد خودشان هستیم. صندوق بین المللی پول ، موسسه ای که به مسائل مالی جهانی می پردازد ، به دنبال تشویق کشورهای عضو خود برای پیروی از سیاست های داخلی و جلوگیری از محدودیت های دولت در تجارت و سرمایه گذاری بین المللی برای تقویت توسعه اقتصادی و افزایش سطح زندگی مردم آنها است.

ما به سایر کشورها یادآوری می کنیم که از آنجا که ایالات متحده به رهبری جهان از این رکود کمک می کند ، آنها با خرید کالاهای بیشتری از آنها سود خواهند برد. این امر باعث می شود که آنها بتوانند کالاهای بیشتری را از ما رشد و خریداری کنند. و این به معنای مشاغل بیشتر در اطراف خواهد بود. این روش بازارهای آزاد و تجارت آزاد است. ما باید در برابر حمایت گرایی مقاومت کنیم زیرا این تنها می تواند منجر به شغل کمتری برای آنها و شغل کمتری برای ما شود.

فقط در 4 روز ، وزرای تجارت تقریباً تمام کشورهای جهان آزاد در ژنو ، سوئیس ملاقات می کنند. آنها به دنبال راه هایی برای غلبه بر چالش ها برای یکپارچگی سیستم اقتصادی بین المللی ما خواهند بود. ما در تشکیل این جلسه بین المللی مؤثر بودیم زیرا ما به شدت اعتقاد داریم که سیستم تجارت ما در یک چهارراه است. یا کشورهای جهان آزاد به جلو می روند و حرکت به سمت بازارهای بازتر را حفظ می کنند ، یا آنها را به عقب کشیدن به سمت اشتباهات دهه 1930 و تسلیم شدن در برابر شرارت های مداخله دولت بیشتر و بیشتر می کنند. و این واقعاً چاره ای نیست.

ایالات متحده پیشنهادهای حمایت گرایانه و شکست گرایانه را رد خواهد کرد. در عوض ، ما اهداف جدیدی را تعیین خواهیم کرد و برنامه ای را برای محدود کردن مداخله دولت در بازارهای جهانی ارائه خواهیم داد. ما با یک حس واضح از منافع تجاری خودمان و عزم آرام برای دفاع از این علایق رهبری خواهیم کرد. ما در داخل و خارج از کشور اقداماتی انجام خواهیم داد که توانایی صنایع ایالات متحده برای رقابت در تجارت بین المللی را تقویت می کند.

اجازه ندهید کسی ما را اشتباه درک کند. ما در اهداف خود سخاوتمند و دور هستیم و قصد داریم از تمام توان خود برای دستیابی به این اهداف استفاده کنیم. ما به دنبال این هستیم که سوراخ های موجود در قایق بازارهای آزاد و تجارت آزاد را وصل کنیم و دوباره در جهت سعادت حرکت کنیم. و هیچ کس نباید عزم ما را برای استفاده از قدرت و نفوذ کامل ما اشتباه کند تا دیگران از از بین بردن قایق و غرق شدن همه ما جلوگیری کنند.

اینگونه است که ایالات متحده به نمایندگی از آزادی ، رونق اقتصادی و صلح در جهان کار می کند.

هفته آینده دوباره برمی گردم. متشکرم که گوش دادید. خدا تو را حفظ کند.

توجه: رئیس جمهور در ساعت 12:06 بعد از ظهر صحبت کرد. از کمپ دیوید ، دکتر.




:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: